Lai arī pēdējo piecu gadu laikā Latvijā licencēto interaktīvo azartspēļu operatoru finanšu rādītāji un klientu skaits uzrādīja augšupejošu tendenci, 2020.gadā jauno klientu skaita pieaugums krasi samazinājās. Pērn licencēto operatoru Latvijas interaktīvo azartspēļu biedrības (LIAB) biedru vietnēs reģistrējušies par 3% mazāk jauno klientu nekā 2019.gadā.

“Sekojot daudzās sfērās novērojamai pakalpojumu digitalizācijai, arī interneta izklaides industrija pēdējo gadu laikā visā pasaulē piedzīvojusi augšupeju. Tas attiecas arī uz licencēto interaktīvo azartspēļu nozari Latvijā. Tomēr 2020.gadā šī attīstība bija ir piebremzējusies. Lai arī online izklaides bija vienīgās pieejamās praktiski visa gada garumā, tomēr interaktīvo azartspēļu segmentā jaunu klientu pieaugums samazinājās, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem,”

stāsta 11.lv valdes priekšsēdētājs Jānis Trēgers.

“Statistika parāda, ka Latvijas iedzīvotāju finanšu pratība ir pietiekamā līmenī. Savukārt atbildīgu spēli veicinošajiem pasākumiem un rīkiem, kurus piedāvā visi LIAB biedri, lielākie Latvijā licencētie interaktīvo azartspēļu operatori, ir būtiska loma šo pratību izaugsmei,” uzsver Trēgers. “Arī 2009.gada krīzē Latvijas iedzīvotāji nodemonstrēja, ka saprot, kad ir nepieciešams piebremzēt ar tēriņiem izklaidei, azartspēļu nozarei piedzīvojot pamatīgu kritumu. Šī krīze ir savādāka, jo interaktīvā izklaide bija vienīgā pieejamā: online kino, online koncerti, online spēles, e-sports. Taču neskatoties uz to, spēļu nozare nepiedzīvoja strauju augšupeju,” saka 11.lv vadītājs. “Protams, nozari ietekmēja arī tas, ka divus mēnešus operatoru darbība bija slēgta, kas veicināja spēlētāju migrēšanu uz nelegālajām vietnēm. Taču arī bez šīs piespiedu pauzes Latvijas iedzīvotāji daudz mazāk izmantoja interaktīvo azartspēļu pakalpojumus, nekā daudzviet citur Eiropā,” norāda viņš.

Kā zināms, no 08.04.2020. līdz 09.06.2020. interaktīvās azartspēles Latvijā bija slēgtas, par to nobalsoja Saeimas deputāti. Taču pērn 11.decembrī Satversmes tiesa atzina par neatbilstošiem Satversmei ārkārtējās situācijas laikā noteiktos ierobežojumus interaktīvajām azartspēlēm. Latvija bija vienīgā valsts, kas liedza darbības interneta vidē, kur nepastāv fizisks kontakts ar citiem cilvēkiem.